We mogen weer!

18 december 2015 - Venray, Nederland

routekaart-reis2016-kleinHet is dik 5 jaar geleden dat ik op deze computer, onze mini-laptop, heb zitten schrijven. Mijn herinneringen gaan meteen terug naar onze wereldreis. Een geweldige tijd was dat! Het mooiste van reizen is je vrij voelen. Niks moeten! Je kan opgaan in je omgeving en genieten van de natuur en de mensen om je heen. En eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit waar je dan heen gaat. Toen we besloten om weer te gaan reizen, was het dan ook best moeilijk om een keuze te maken. Want waar is het niet mooi?

We kozen voor Midden Amerika.
Veel  groen, mooie natuur, mongroves, jungles, nevelwouden, palmstranden, vulkanen, vogels, tropische dieren, bergen, ruines, maya’s, panamakanaal, indianen van arm tot rijk.

Wat gaan we doen?
We hebben een retourvlucht naar en van Guatemala City in Guatemala. We vertrekken op 14 januari en vliegen terug op 28 april.

De 1e week gaan we veel projecten bezoeken.
Zelf heb ik een tijdje vrijwilligerswerk gedaan voor het project “San Mateo” in Guatemala. Ook hebben we sindsdien ons adoptiekind Alex. De 2e dag gaan we Alex en ook dit project bezoeken. Er is een school gebouwd en ook enkele woningen zijn verstevigd of vernieuwd. Kinderen krijgen onderwijs en dagelijks goede voeding. Er is veel werk verzet waardoor dit project inmiddels zelfvoorzienend is geworden. Nu word er dus gezocht naar een nieuw te starten project. De dagen daarna zullen we dus verschillende dorpjes bezoeken waar geen watervoorzieningen zijn. Ook bezoeken we een project wat in de afrondfase is, waar de nieuwe school feestelijk geopend word.
Dit zal meteen een zware week worden. Wennen aan het klimaat, veel reizen maar vooral veel indrukken.

22 januari hebben we een intercontinentale vlucht van Guatemala City naar Panama City. Van hieruit reizen we over land via Costa Rica en Nicaragua weer naar Guatemala en Mexico.

Het begint nu echt op te schieten. Vandaag heeft Ronald zijn laatste werkdag en dat is toch ook wel een raar gevoel. Over 4 weken gaan we al! En dan is er nog zoveel! Kerstmis, oud en nieuw, nieuwjaarsborrels, enz. Wat vliegt de tijd! Maar goed……

we hebben er in ieder geval zin in!!

1. Yvonne Zegers:
    18 december 2015
    Hoi zussie en Ro,

Wij wensen jullie nu al heel veel plezier met het voorwerk. We merken dat het al dichterbij komt.... de spanning stijgt....

Groetjes, Peter, Yvonne en kids
  2. Ad van Tiel:
    18 december 2015
    Hoi Marielle en Ronald,

Leuk dat jullie weer een wereldreis gaan maken.
    Hou ons op de hoogte van al jullie avonturen.
    En zet alle apatre motorfietsen op de foto.

Groeten

Ad
  3. Rein & Thea:
    Nippert & Mariele

Dit is de VOC mentaliteit!
    Gaan met die banaan

Have fun
  4. Kristel:
    19 december 2015
    Wat gaaf dat jullie je adoptiekind gaan ontmoeten! dus dat fotoavondje wordt ergens rond pinksteren...
  5. Jonet marees:
    Hallo
    Jeetje wij zijn jaloers wat een heerlijk vooruitzicht en super leuk dat jullie weer op wereld reis gaan hou ons op de hoogte vinden wij erg leuk wij hebben erg leuke herinneringen aan jullie tijdens onze hike vet zwaar he Ronald en ons gezellig samen in Sucre
    Heel veel reis plezier van ons groetjes Jan en Jonet
  6. Math,Ria en Kids:
    20 december 2015
    Hoi Mariëlle en Ronald,
    Heel veel reisplezier gewenst van ons allemaal, enne we lezen het wel.
  7. Ed en Henriette:
    20 december 2015
    Hoi Ronald en Mariëlle,

heel veel plezier daar en verras ons maar met mooie foto's en verhalen!
  8. Louis van Bracht:
    Hoi Marielle en Ronald.
    Wat leuk dat jullie weer op avontuur gaan! Geniet er van, en ook van jullie adoptiekind Alex!

Groetjes, Mini en Louis
  9. Maarten en Anita:
    22 december 2015
    Goeienavond , fijne feestdagen en wij wensen jullie een heel leuke en voorspoedige reis !!
    Goed bezig jullie.
    Gr. fam. Meul.
  10. Theo:
    Hoi,
    De vorige keer heb ik vaak met open mond jullie verhalen gelezen. Geweldig gewoon! Leuke en spannende reizen met super verhalen. Ik verheug me nu al op het lezen van de komende!
    Oh enne ... ik wens jullie unne sjoene kerst en een knallend 2016.
  11. Wim en will:
    22 december 2015
    Hartstikke leuk, weer zo'n lange reis. Hartstikke veel reisplezier daar.
    Wat n'avontuur !!
  12. Thea Custers - van Bracht:
    24 december 2015
    Dag Marielle & Ronald,

Geniet met volle teugen van jullie aankomende reis en ook van jullie adoptiekindje. Wens jullie een heel goede reis en kom gezond weer terug. Ik kijk al uit naar jullie reacties.

Groetjes, Thea.
    Voor nu fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2016 !
  13. Guus Willems:
    28 december 2015
    Hoi Marielle & Ronald,

geniet van het reizen en een mooie tijd in zuid-amerika het is de moeite
    waard om daar rond te reizen.

Groetjes Guus
  14. Wanda:
    31 december 2015
    Ronald en Marielle ik wens jullie een gezond en gelukkig 2016 !Top dat jullie weer op reis gaan .Wens jullie een mooie ,veilige reis en zal jullie verhalen zeker weer volgen !
  15. Jo Reijnders:
    1 januari 2016
    Hoi Mariëlle en Ronald,

Geweldig dat jullie weer op reis gaan, ik kijk nu al uit naar jullie reisverslagen,zo leuk om te lezen alsof je er zelf bij bent.
    Heel veel reisplezier en kom gezond weer terug.

Groetjes Jo
  16. Roel,chantal en de kids:
    12 januari 2016
    Hoi Ronald en marielle..
    Wij wensen jullie een hele goede en voorspoedige reis..
    Leuk dat we jullie zo kunnen volgen..
    Groetjes roel,chantal en de kids..
  17. Berry, Shirley, Jori en Nicky:
    13 januari 2016
    Lieve Ronald en Mariëlle,

Op de valreep ...
    Heel veel plezier met jullie prachtige reis.
    Ik verheug me nu al op de verhalen en foto's.
    Ga er enorm van genieten en kom weer heel en gezond thuis!

Liefs van ons
  18. Hanny en Jan Albers:
    13 januari 2016
    Hoi Mariëlle en Ronald,
    Morgen is de grote dag en gaan jullie voor enkele maanden vertrekken uit dit koude kikkerlandje.
    Geniet ervan en we zullen jullie volgen via de website.

Groetjes Hanny en Jan
  19. Louis van Bracht:
    29 januari 2016
    Hallo Marielle en Ronald, heel veel plezier daar!!!