Aruba

15 juli 2010 - Maracaibo, Venezuela

14 juli 2010

Aruba, eiland in de zon, witte zandstranden, kabbelend water, palmbomen en van dit alles verwachten we van Aruba. Maar wat denk je?! Eenmaal geland op dit eiland in de zon, blijkt het een klotedag te zijn, oftewel grauw, regen en waaien……Damn. Hierop zitten we niet te wachten!!! Even nachecken of dit wel Aruba is…en ja het is Aruba met op onze aankomstdag rotweer. Bij ‘arrivels’ werd er even moeilijk gedaan aangezien we geen hotel of andere slaapplaats hadden, maar nadat we uitgelegd hadden dat we wereldreizigers zijn en nooit bij voorbaat een hotel boeken mochten we door. Het was wel even raar mensen de nederlands tegen je praten, we moesten allebij even omschakelen om het te verstaan. Na met openbaar vervoer afgedropt te zijn in Oranjestad begon de speurtocht naar een goedkoop hotel…dat valt effe tegen zeg!! Aruba is echt een toeristenplaats met dure hotels en natuurlijk resorts. Uiteindelijk vonden we een lokaal hotel voor 50 dollar per nacht, exclusief ontbijt, dit is budgetmoordend. De volgende dag zijn we opzoek gegaan naar een stek om de finale Nederland-Spanje te kijken. We kwamen uit bij de haven van Oranjestad en daar stond een knaloranje gebouw met Holland erop. De serveerster daar was een Nederlandse en vertelde ons dat dit niet ‘the place to be’ was en gaf ons de plaats ‘Rembrand’ door. Deze plaats ligt temidden van resorts en dus gegarandeerd vele toeristen daar die de wedstrijd gaan bekijken. O.k. plaats van wedstrijd bekend dus even lekker de zee in……Heerlijk water, niet te koud maar lekker verfrissend….dit hebben we nodig. Op weg naar het hotel even boodschappen gedaan, ontbijt en salade met erwtjes annanas en perziken als avondeten….tja, je moet iets doen om het budget in toom te houden. En 11 juli was dan de FINALE. Wat zou het gaan worden??? Rembrand was echt vol toeristen en overal was het Oranje. Er hing een gezellig sfeertje en er werden de nodige biertjes gedronken. Hier hebben we na 11mnd ook weer een broodje frikandel met pindasaus op…jammie!! Tja en wat Nederland heeft gepresteerd…..TWEEDE YESSSS!!!! Ook goed toch? Wel jammer dat ze niet wonnen want dan zou het echt feest zijn geweest. Ach ja! Het liep dus al gauw een beetje leeg daar omdat de mensen bedroeft waren dat we geen wereldkampioen waren geworden. Wij hebben nog een biertje gepakt en wat Spanjaarden gefeliciteerd met de overwinning en zijn daarna weer in de zee gesprongen. De Arubanen zelf vierden ook dat Oranje toch zo ver was gekomen en reden al toeterend over de straten.  Achteraf hebben we Aruba misschien te vroeg geboekt, want bij het uitzoeken waar te gaan vanaf hier bleek je te moeten vliegen wat altijd duur is. Maar na een avond te hebben geinternet en langs het vliegveld te zijn gegaan hebben we besloten naar Venezuela te vliegen. Dit hebben we geboekt en daarna hebben we lekker bij een resort aan het water gelegen en wat koude colatjes weggedronken…Heerlijk. This is what Aruba is all about, luieren, hangen, drinken en vooral Relaxen. Meer kunnen we over dit eiland niet vertellen, want dit is de hele opzet van Aruba. Op dit moment zitten we te wachten op het vliegveld tot we kunnen vertrekken naar Venezuela… En even voor de motorliefhebbers… Op Aruba rijden veel zware motoren, het grootste gros zijn Harley Davidsons maar ook zie je veel race-motoren met verlengde achterbruggen rijden wat volgends mij betekend dat er veel gesprint wordt hier… Meeste zijn GSXR1000’s en natuurlijk Hayabusa’s. Ziet er eigelijk niet uit zo’n los achterwiel een halve meter achter de motor, maar ja.

Later meer!!!

1. Claire:
    16 juli 2010
    Hey luitjes....

Lang geleden dat wij van ons hebben laten horen... maar we volgen jullie nog steeds hoor :)

Jammer dat jullie Aruba al weer gaan verlaten.... wij hadden het daar nog wel effe uitgehouden .... maar we kunnen ons voorstellen dat het voor het budget niet goed doet.

We wensen jullie weer heel veel reisplezier in Venezuela en wachten weer met smacht op jullie nieuwe avonturen!!

Liefs
    Joost en Claire
  2. Jeroen:
    23 juli 2010
    He moatje , wordt het nie tiet datte gullie noar hous kom. Wor nog jalours wanne.

Enjoy the stay end, no worries it's bouring but , we will survive without you 2. ;-)
  3. duke en kane:
    1 augustus 2010
    hallo Marielle en Ronald,

Mama zegt dat de verhalen heel leuk en spannend zijn maar wij willen leuke foto's van dieren zien, waar blijven die nou, Ons zeggen die landen allemaal nog niet zo veel maar mama laat ons wel altijd op onze wereld bol zien waar jullie zitten en volgens ons hebben jullie al die halve wereld gezien.

Stuur gauw weer wat foto's van diere oke,

Groetjes en dikke knuf,

Duke en Kane
  4. Lizet:
    8 augustus 2010
    Hoi Marielle en Ronald

hoe is het met jullie?
    al heel veel ervaringen rijker, mooi die verhalen allemaal.
    als je dadelijk nog maar kunt wennen in ons kleine limburgse landje ;)
    geniet ervan en nog veel reisplezier

groetjes Rob en Lizet