datum

13 april 2009 - Venray, Nederland

We hebben geboekt, de vertrekdatum is bekend!

26 juli 2009

Het eerste deel van onze reis staat nu vast. We gaan vliegen vanaf Dusseldorf naar Moskou. Daar blijven we dan 2 nachten om vervolgens op de TransMongolie-Express te stappen naar Irkutsk. Hier stappen we uit. We gaan dan een trekking door de bergen maken van 3 dagen en daarna gaan we 3 dagen naar Olkhon Island op het Baikalmeer. Dan weer een treindagje naar Ulaan Bator in Mongolie. Hier hebben we 13 dagen de tijd om een mooie tour door Mongolie te maken. Dan weer een treindagje naar Beijing. In Beijing hebben we dan nog 3 hotelovernachtingen en dan staan we er weer helemaal zelf voor.

Eigenlijk wouden we ook dit deel van de reis zo veel mogelijk zelf doen. Maar het is zo dat je jezelf in Rusland iedere 72 uur moet registreren. En dat dan in het Russisch. Vervelend dus! Daarbij blijkt dat als je zelf losse tickets boekt het niet eens veel goedkoper is. Gewoon maar georganiseerd gaan dus! In Mongolie zelf gaan we wel weer op eigen benen. Het is een stuk goedkoper om daar ter plekke een tour te boeken.

Ook vinden we het wel prima om het eerste stuk georganiseerd te doen. Kunnen we vast wennen aan het leven als reiziger.

1. martha.:
    20 april 2009
    ben op jullie blog (of hoe dat ook heet) geweest,ziet er erg leuk uit en goed overzichtig.
    zal het in mijn favorieten zetten,verder nog veel succes bij de verdere voorbereiding.
    groetjes Martha.
  2. Erica:
    5 mei 2009
    Even gekeken Gaaf!!
    we zullen zien. Geniet er lekker van en maak er wat moois van en tot juni
    groet ons.