fiets

9 juli 2009 - Venray, Nederland

Ik heb pas nog mijn briefadres veranderd. Dit adres is in de gemeente Meerlo-Wanssum. Maar mijn 3-wielfiets heb ik in bruikleen van de gemeente Venray. Nu kreeg ik dus een brief van Ligtvoet (waar de fiets van is) dat ik vanwege mijn verhuizing de fiets moet inleveren. Oeps……., hier heb ik niet bij stil gestaan!! Even bellen dus!

Bij de gemeente begrepen ze de situatie. Ze zouden contact opnemen met Ligtvoet om deze inname in te trekken, mits ik de fiets goed zou stallen. Natuurlijk…..; geen probleem! Na een half uurtje kreeg ik een telefoontje. Aangezien mijn fiets alweer zo’n 6 jaar oud is (heb ik hem alweer zo lang!??) willen ze hem toch innemen. Dit soort fietsen worden in 7 jaar afgeschreven. Hij word meer dan ½ jaar niet gebruikt, en tegen de tijd dat ik terug kom zit hij tegen de 7 jaar aan en heb ik dus recht op een nieuwe fiets.

Een nieuwe fiets krijgen is ook niet verkeerd natuurlijk! Alleen moet die dan wel weer eerst aangevraagd worden. Oke, mijn gegevens zijn bekend, dus het is alleen laten aanmeten en bestellen. Maarja, dan zal ik de eerste maand(en??) dus toch nog zonder fiets zitten. Maar goed dat ik ook een eigen auto heb!!

Afgelopen week ben ik flink weeste shoppen. Nou, ik kan geen winkel meer zien!! Ik had toch nog verschillende nieuwe kleren nodig. Ik kon eigenlijk niet vinden wat ik zocht…., maar wat zocht ik dan?? Ik heb Den Bosch, Helmond en Nijmegen nodig gehad om daar achter te komen! BELACHELIJK!!  Maar nu heb ik dan ook (bijna) alles bij elkaar. Wel moet ik nog op zoek naar een shirt met lange mouwen. Bijna nergens vind je die. Overal hangen t-shirts en hemdjes, maar longsleeves… ho maar! Bah, weer die winkels in, ik wacht er nu maar ff mee.

Komend weekend gaan we de tassen voor het eerst inpakken. Dan kunnen we zien hoe we er voor staan. Hebben we veel te veel, of kan er nog wat bij…? Dat laatste zal wel niet. Als je al kijkt wat je alleen al aan apparatuur meeneemt…! De laptop; met acculader. De telefoon (2x zelfs); met acculader. De tandenborstel; met acculader. De camera, allemaal grote en zwaardere dingen. Natuurlijk maken we 3 noodsetjes, voor in iedere tas één! Daarin zit dan met name spulletjes voor mij, zoals de aangepaste lepel, een plastic drinkbeker en een plastic bierpulletje. Daarlangs komen de belangrijke papieren en malariapillen er natuurlijk bij. Deze setjes zijn niet zwaar maar nemen wel vrij veel ruimte in beslag. En ga zo maar door! Ik ben dus erg benieuwd!!! Het eerste wat er (bij een teveel) uit de tas zal moeten zijn waarschijnlijk kleren. Heb ik dan misschien al te veel geshopt……???