huis, ontslag

2 juni 2009 - Venray, Nederland

Sinds afgelopen zaterdag staat Ronald zijn huis leeg. Bij leegstand zie je ineens hoe je huis er dus echt uit ziet. We zijn in ieders geval tot de conclusie gekomen dat het beter is om nog het een en het ander aan het huis te doen voordat we weggaan. Dan ligt het er toch net wat beter bij.

We kiezen ervoor om het huis leeg te laten liggen. Na alles overwogen te hebben blijkt dus dat het verschil in kosten niet groot is wanneer je je huis verhuurt of leeg laat liggen. Daarbij weet je nooit wat voor mensen er in je huis komen als je het verhuurt. Betalen ze netjes iedere maand, hoe laten ze je huis achter, enz. enz. Natuurlijk lijdt je huis ook bij leegstand. We blijven zoeken naar een betere oplossing, maar helaas ligt deze niet voor de hand.

Vorige week heeft Ronald zijn ontslag aangevraagd. Zijn baas begreep de reden en heeft dan ook aangegeven dat Ronald terug kan komen, mits er dan ook werk is natuurlijk. Nog 6 weken werken, 10 juli word zijn laatste werkdag. Ikzelf heb van de week ook uitgeteld wanneer mijn laatste werkdag is. 31 juni dus. Jeetje, nog maar 4 weken werken!! Wat gaat het snel!!!

Eigenlijk hebben we het nog veels te druk. Een bruiloft hier, een 50-jarig feest daar, personeelsfeest, clubweekend enz. enz. We gaan nu maar per week bekijken of we tijd hebben of niet. Qua voorbereidingen zijn we een heel eind rond. De grootste aanschaffen hebben we gedaan. (De Wit in Schijndel heeft aan ons een goeie gehad.) Het is nu nog vooral papierenzooi. Kopieen maken, machtiging aanvragen en dat soort dingetjes.

1. martha.:
    2 juni 2009
    nou zo te lezen hebben jullie je handen nog vol,het schiet wel op nog even en dan gaan jullie.
    veel succes met het huis en ik zie jullie wel weer snel.
    martha.
  2. Louis van Bracht:
    20 juni 2009
    Hoi Marielle en Ronald!
    Jullie gaan in ieder geval heel goed voorbereid en doordacht op reis.
    Ik hoop dat jullie tijdens jullie tocht veel culturen mogen proeven en veel zullen zien. Het is toch wel een heel aangaan zo'n verre reis, maar jullie kennende slaan jullie je er wel doorheen.
    Ik zou zeggen voor straks eind juli een veilige reis en geniet ervan en later een behouden thuiskomst.
    Ik zal zeker jullie reisverslagen op de computer volgen.
    Groetjes, Louis
  3. Thea Custers - van Bracht:
    18 juli 2009
    Dag Marielle en Ronald,

Ik wens jullie een hele fijne periode samen, geniet er van. Ik ga jullie reisverslagen beslist volgen. Marielle, wat je pap betreft : we zullen zo goed mogelijk voor hem proberen te zorgen voor zover hij het toelaat enz. Hij wordt door ons allemaal redelijk goed " in de gaten " gehouden.
    Een voorspoedige en veilige reis en geniet er van samen.

Groetjes, Thea.