Laatste loodjes

23 juli 2009 - Venray, Nederland

Hehe, eindelijk weer eens tijd om te schrijven. Inmiddels hebben we ons afscheidsfeestje alweer achter de rug. Het was een geslaagd feestje. We hadden mazzel met het weer. Ondanks een paar korte buitjes bleef het toch redelijk goed weer. We konden in elk geval buiten blijven staan. Het was gezellig en daardoor was het toch weer laat geworden. En dan afscheid nemen he. Gelukkig zijn wij allebei hier redelijk nuchter in. Heey, tot over één jaar he! Yow, houdoe! En toch, toen de kinderen van mijn zus gingen kreeg ik het ook even te kwaad. Zij begonnen te huilen, en kinderen die huilen….. toen moest ik ook even een traantje wegpinken! Maarja, dat hoort erbij.

De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met de tassen inpakken (eindelijk, pffff!), de caravan leegruimen, de laatste papierenzooi en afscheid nemen. Ja sommige mensen kom je dan, na het feest, nog eens 2x tegen. Je blijft elkaar aan het kussen zeg!

Het inpakken van de tas is mij niet tegen gevallen. Meestal als ik 3 weken op vakantie ging zat mijn tas ook vol. Ik heb zelfs het idee dat hij nu minder vol zit dan bij die vakanties. En dat terwijl er nu veel meer mee moet zoals bijv. de laptop. Er bleef zelfs nog (ietsepietsie) ruimte over! Kan er toch een hemdje extra mee! Goed he! Vandaag gaan we alles nog eens overdoen. Zo,dat alles goed zit. Vooral  dat de papieren een eigen plekje krijgen.

Van de week hebben we ook de paspoorten terug gekregen. Dat blijft dan toch altijd spannend. Je moet ze opsturen voor de aanvraag van de visa’s. Dit duurt zo’n 6 weken. No problem. Alleen,  je krijgt ze dan dus wel pas heel laat terug. Wij hebben ze afgelopen maandag ontvangen. Dat is dus pas 6 dagen voor je vertrekt! Maar goed, ze zijn nu binnen. Wij hebben van de 1e vier landen de visa’s aangevraagd. Dus; Rusland, Mongolië, China en Vietnam. Dit zijn vier grote stickers in je paspoort. Ziet er goed uit!!

Ook de reispapieren zijn binnen. Alle papieren zijn oke. Als we in Moskou aankomen gaan we op eigen gelegenheid naar ons hotel. Er staat mooi beschreven hoe we moeten reizen. Vanuit het vliegveld met de tram en dan nog met de metro. We hebben een klein kaartje erbij gekregen. In het Russisch………???!!!! Jahaaa, nu begint het! Ik kom er zo 1,2,3 echt geen wijs uit! Nog maar even op het internet checken dus! En zo zal het dadelijk overal wel gaan. Die vreemde talen, daar kom je echt geen wijs uit!

1. debby:
    Hey hallo!!!!

las net jullie bericht,
    spannend allemaal hoor..
    ik wens jullie heel veel plezier,!!!!!

Liefs Debby
  2. Mieke:
    heey
    ziet er goed uit
    geniet van jullie wereldreis ik zal het volgen via jullie weblog
    heel veel plezier tijdens de wereld reis en met die talen komt het strakkes wel goed
    gr mieke
  3. JEANNE BEEKMANS:
    24 juli 2009
    GOEDE REIS, VEEL PLEZIER, MOOI WEER,HEERLIJK ETEN, VEEL ZIEN, ZACHT BED, VRIENDELIJKE MENSEN, EN NOG VEEL MEER VAN DAT ALLES, EN VOORAL GENIET VAN ELKAAR EN VAN DE REIS, VEEL PLEZIER EN TOT VOLGEND JAAR!
    GROETJES JEANNE EN THEO
  4. ramon jacobs:
    25 juli 2009
    Daar zit ik dan! Ik dacht nog ff snel n woordje doen.
    Maar ik weet niet goed wat ik zeggen moet.
    mn grote zus;) gaat n jaar weg met haar mannetje.
    ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben onder weg.
    En ik hoop dat jullie ons niet te veel missen.
    nou veel lol en ik schrijf nog wel wat. we houden jullie wel op de hoogte van wat er hier allemaal gebeurd
    groetjes ramon